گروه صنایع معدنی سیمان
 
مدیرعامل کارخانه سیمان لارستان عنوان کرد:
طلب ۸۸ میلیارد تومانی ۱۰ کارخانه سیمانی از دولت
گروه صنایع معدنی >سیمان - با شروع طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت دهم به بهانه اینکه نرخ عرضه سیمان در بازار یکسان می باشد اشتباه محاسباتی را انجام داد و به یکباره قیمت سوخت مازوت را از 9 تومان و 7 ریال به 200 تومان در هر متر مکعب افزایش داد.
 
به گزارش ماين نيوز، در همین راستا مدیرعامل کارخانه سیمان لارستان ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: پس از محاسبه سوخت مازوت با نرخ 200 تومان در هر متر مکعب اعتراض کارخانه های تولیدکننده سیمان برای استفاده از سوخت مازوت از سوی انجمن صنفی سیمان مطرح گردید که در نهایت اواخر دولت دهم مصوبه ای مبنی بر پرداخت ما به التفاوت نرخ گاز نسبت به مازوت به کارخانه های مازوت سوز در راستای کاهش هزینه ها در ستاد هدفمندی یارانه ها و دولت تصویب شد.

علیرضا میرسپاسی در خصوص مطالبات کارخانه های سیمانی مازوت سوز از دولت گفت: دولت می بایست 88 میلیارد تومان مابه التفاوت دو سال استفاده سوخت 10 کارخانه مازوت سوز را نسبت به کارخانه های گاز سوز سیمان پرداخت نماید که مصوبه فوق با توجه به پیگیری های دولت یازدهم همچنان در هیأت دولت و ستاد هدفمندی یارانه ها نهایی نشده است.

وی به عملکرد دولت گذشته در ارایه کارت های سوخت مازوت اشاره کرد و افزود: در دولت دهم بخشی از مازوت تحویلی کارخانه های تولید سیمان را به صورت کارت سوخت ارایه می دادند که بعد از مدتی مشخص شد که علاوه بر بازپرداخت هزینه مازوت داخل کارت سوخت می بایست بهره مدت زمان استفاده از کارت سوخت نیز از سوی کارخانه داران پرداخت گردد.

میرسپاسی در ادامه خاطر نشان کرد: کارخانه های تولید سیمان با سوخت گاز، سوخت تحویلی خود را درب کارخانه ها دریافت می نمایند ولی کارخانه های تولید سیمان با سوخت مازوت علاوه بر پرداخت هزینه جابه جایی سوخت می بایست فرآوری های لازم را قبل از استفاده از مازوت انجام نمایند که این امر منجر به تشدید افزایش هزینه های تحمیلی بر کارخانه های تولید سیمان با سوخت مازوت می گردد.

مدیر عامل کارخانه لارستان به اخذ مصوبه ای مبنی بر دریافت مبلغی از کارخانه های گاز سوز سیمان به عنوان جبران هزینه های کارخانه های مازوت سوز اشاره کرد و گفت: در کمیته ماده یک مصوبه ای اخذ شد که می بایست کارخانه های گاز سوز مبلغ 60 تومان از هر تن فروش سیمان تولیدی خود را به عنوان کمک به کارخانه های مازوت سوز از طریق انجمن صنفی سیمان پرداخت نمایند که بعد از مدتی انجمن اعلام کرد که توانایی و ابزارهای لازم جهت دریافت هزینه های ابلاغ شده از سوی کارخانه های گاز سوز را ندارد.

وی با اشاره به تولید مازاد سیمان در داخل کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت سیمان را یک کالای استراتژیک می داند که می بایست صادرات آن کنترل گردد ولی در حال حاضر با توجه به تولید مازاد سیمان دولت بایستی از حساسیت خود بکاهد و اجازه دهد قیمت کالای سیمان به صورت رقابتی تعیین شود.

میرسپاسی در خصوص طرح ارایه شده مبنی بر استفاده از سیمان جایگزین آسفالت در جاده های کشور افزود: کشورهای پیشرفته در مناطق گرمسیر به دلیل هزینه بالای آسفالت و همچنین طول عمر کوتاه آن، از سیمان به عنوان جایگزین آسفالت قیر استفاده می نمایند که نمونه آن طرح پوشش سیمان بندر شهید رجایی تا اسکله طی سال های اخیر توسط یک گروه ایتالیایی می باشد که با توجه به تردد ماشین آلات سنگین همچنان هیچگونه آسیبی را متحمل نشده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 14470
 
مرجع : بورس نيوز